Kuncu-kuncu Cik 18

Sunday, July 17, 2011

menganggur dan terus tanam anggur

kau punya hidup kau...aku punya hidup aku...lalu kalau aku tidak punya masa dan ketika nak berblog, dan follower juga melarikan diri, terpulang..andai 1 masa blog ini lenyap dan hilang, bukan bermakna aku juga hilang..tapi aku tidak punya kekuatan dan idea utk aku luahkan..

kau lulusan perguruan..kau bergraduasi tahun 1980-an...aku lulusan kejuruteraan..bergraduasi ditahun 2011..beza kau dan aku sangat ketara..kau guru, dominasi perempuan..aku jurutera (entah bile akan terjadi!), dominasi lelaki..kau bergraduasi dikala pekerjaan melambak...aku pulak tidak...

beza sungguh jika berpraktikal diakhir pengajian dan ketika pengajian...oleh, jangan bandingkan aku yg terpaksa menyambung pengajian utk grad dengan orang yg dari praktikal terus dapat sambung kerja..kalau aku ditahun akhir dan hanya menghabiskan praktikal semata2 utk grad, aku juga punya peluang utk terus kerja...supervisor aku puji aku dlu...ini betul!

akhir kata, jangan menilai aku sekarang dikala aku tidak mampu menunjukkan kebolehan aku...

dan anda anda yang membaca, mohon doa kalian supaya murah rezeki aku untuk mendapat pekerjaan yang setaraf...terima kasih..

2 comments:

Jumir said...

Tk lama lagi....rezeki mai la tu. Bykkn berdoa. Sy doakan awk dimurahkan rezeki.

Anonymous said...

aminn.
semoga mendapat ape yg dikehendaki.