Kuncu-kuncu Cik 18

Sunday, June 5, 2011

anak tengah- sukar difahami atau tidak ambil peduli?

salam 5 jun..

1 bulan menganggur...just jadi suri rumah@ orang gaji pada family...kerja masih xdpt lagi..ingt nk apply part time..bosan jadi bibik!

semalam pergi pangkor...mase tunggu mama pilih ikan bilis, aunty kedai nih bagi la sotong yg bergula tu utk dirasa...dia bagi pada aku...lepas ucap terima kasih, aku bagi sikit kat adik lelaki aku dua org, kakak aku, mama dan abh..

tibe-tibe, aunty tu sapa mama..

Aunty (A): anak you nih bagus aaa....
mama (M): kenapa?
A: saya bagi sikit saja sotong tu..dia bagi adik2..semua dapat rasa..
Mama senyum jer sambil meneruskan pemilihan ikan bilis..
A: ada org, saya bagi, terus saja semua masuk mulut...org lain tengok saja...sikit pun tak pelawa...kadang2, mintak lagi...i byk geram tengok orang macam tuh..lagi tidak ikhlas la mau bagi dia rasa...
pot pet pot pet la aunty tuh...aku senyum je dengar dia cakap...

somehow, aku rase terharu...kadang2, org luar lebih memahami dan menghargai diri kita...terima kasih aunty!

yep, tidak semua manusia sempurna...

1 comment:

Aimi dan Pakcik Hashim said...

wah...
sifat yg terpuji bermula dr hati yg baik... kat dr fadzilah kamsah

haha