Kuncu-kuncu Cik 18

Saturday, April 9, 2011

please read carefully..restricted to under 18

tolonglah bace...aku merayu..

semalam aku pergi Home Fair kat persada JB..tahukah kalian, kalo pegi fair yang macam tuh, sedap kalo berduit mahupon berlaki..ini seyes...

kiri kanan barang2 rumah..tv dari sekecik2 38 inc ke 64 inc...mesin basuh, kabinet dapur, tv...wallpaper, karpet, periuk nasi...sehinggakan bentuk paip yg macam2 pon ade 3 kedai yg bukak...



tibe tingkat bawah, furniture plak...tilam je bagai2 jenis...set bilik tidur, set ruang tamu memang buat aku tak berganjak..disinilah terjadi bende2 yang tidak patut dilakukan..

penjual A: kak, mari sini..tengok tilam...tilam neh memang bagus...
aku: takpelah...saya juz tengok2 dlu...
penjual A: akak takkan dapat harga macamnih walaupon esok lusa...ini early bird je dapat...
aku: takperla..esok saya datang dengan suami...(akhirnyer dapat gak lepasss)

penjual B: kak, tengok wallpaper neh...cantek2...meh sini kak meh sini..(sambil tarik tangan aku)
aku: ade broucher? (aku tengok branch mereka...sume kat jb)..ala..kat KL xde?
penjual B: takdelah kak...eh, rumah akak kat kl ker??
aku: yelah..saya outstation kat sini..
penjual B: ouhh...ingat budak2 U tadi..

aku: wah, dah lame cari buaian neh...berape neh??
penjual C: kita bagi rm999 saja...(dtg dkt aku rapat2..sambil bisik: harga betul 1300 tau..)
aku: boleh try?(aku pon duduk ayun2..)
penjual: banyak suweet la u duduk sini...
aku: takde lagi besar sket ker?
penjual: xde la moi..u mahu duduk dgn abang u ka??
aku: yelah..abang saya banyak besar...tinggi jugak..
penjual: duduk rapat2 la moi..ini kalo u beli, i bagi 900 je..
aku: ala, nantilah...I kene discuss dgn my husband..
penjual: u beli je dlu..nanti u claim dgn husband u..
aku: taknak2..nanti dia lambat bagi claim I...xpe2..esok dtg..
penjual: ok2..esok dtg, u cari I..I bagi promotion utk tilam skali..meh sini flyers yg lain tuh...u jgn pegi kedai mereka...u dtg terus kedai i..

jangan tanye berapa banyak aku dah tipu aku berlaki dan aku macam konon2 dah keje....haha

yg dapat aku simpulkan, kalo korg muke budak2, sile xpayah pegi..dorg xkan layan...korang kene belagak macam korg berduit, berumah, berlaki...baru dorg layan korg abes2an...baru best sesi tawar menawar...

pas pegi persada, aku g CS plak...ade pameran pengantin...aku pon singgah la satu butik neh...cantik pelamin dia..

abang X: hah kak...kalo nak tnegok pelamin yg lain boleh duduk2 bincang2...
aku: oh yeke...boleh2..
abang X: akak duduk mane?? bile tarikhnyer?
aku: saya duduk KL...tarikh 15/10 (tarikh kakak aku kawen, jemputlah dtg rumah..keh keh)
abang X: la..kita paling jauh pon penah sampai kat melaka je...
aku: tu la..tapi pelamin sini cantik..saya suka...
abang X: buatlah belah abang...
aku: ouhh..fiance saya pon kat KL gak..
abang X: yeke?? xpe2..kalo nak pelamin macam neh, kita akan try dtg KL..bagi je contact no..nanti kita discuss
aku: nih no saye..bla bla bla (no tipu..heeeee)

tapi seyes pelamin dorang cantik dan harga sangat berpatutan...kalo aku dapat laki orang jb, aku nak cari butik tuh...hahaha..harap2, orang tuh tak ingat aku la...

okeeee...

### btw, tahniah la kat pian, my fren since sekolah rendah..tak sangka ko dah kawen dan aku begitu kuntum ko xajak aku dan aku tau pon setelah hampir 6 bulan ko kawen sedangkan kita rapat...

2 comments:

AmenoWorld said...

Hahaha.. bagus2 lakonan ko. aku mesti puji!

Aujinz said...

terbaek punya derama.. hue hue hue