Kuncu-kuncu Cik 18

Wednesday, October 20, 2010

tolong jangan nak jadi stalker aku

salam readers...semoga hari ini hari yang baik-baik buat kamu semua..

beberapa hari tanpa menjenguk blog yang baru saja dibina dalam mase seminggu lebih...sudah cube utk menyorok siapa diri ini...masih juga si stalker bijak mencari...

tolong aku wahai manusia...ini hak aku untuk menulis...ini hidup aku untuk bercerita...ini kisah aku...bukan kisah kamu...jika kamu beria mengatakan aku punca hidup kamu musnah, fikir balik ape yang kamu buat...jika kamu sanggup menjadi hacker mencari  ke mana arah tujuan aku, bermakna kamu juga mengambil risiko untuk tahu kisah sebenar...jangan salahkan aku seorang andai dia juga punca segalanya...

hidup memang sukar utk diduga..kita sentiasa merancang tapi Allah tahu yang terbaik untuk kita..jangan mudah menuduh aku mahu merampas bahagia kamu andai kamu sendiri yang tidak pernah meyelidik siapa diri dia..jangan senang2 hati mengaitkan aku dengan gersang jika kamu tidak tahu apa2 lansung..

buat kau juga...jangan menghina aku sesedap mulut kau..kau tidak tahu punca aku hilang..kau tidak bersemuka bertanya mengapa aku jadi begini...hilang seorang kawan seperti engkau memang tiada apa-apa buat aku...aku periang bukan kerana kau..aku tidak kisah care kau pada aku..heh..kawan yang betul kawan akan paham situasi kawannya dan kau membuang aku (buanglah...aku xkesah) semasa aku belum sempat bagitahu ape2..

dan disaat aku terpinga-pinga mana arah tujuan, Kau kirimkan aku petunjuk-Mu ya Allah...rumah-Mu tempat aku berteduh mengelap air mata...lantai rumah-Mu menjadi tempat dahiku bersujud...dinding rumah-Mu menjadi tatapan mataku yang sentiasa berlinangan air mata...ayat-ayat-Mu membuatkan aku terus bangkit..

mangkuk bertulisan ayat Syifa' Kau serahkan padaku melalui arab khasymir...
"minumlah air di dalam mangkuk ini supaya sedih kamu hilang,.." Ya Allah, aku tak lupa ayat itu...memang di saat itu hati aku terluka..


"mummy tenat", kiriman sms membuatkan aku kembali ke arah yang nyata...stering kereta aku pusingkan menuju ke rumah mummy...dan di sana, aku ada tujuan untuk bersedih...mummy, kehilanganmu membuatkan aku goyah..aku tidak sempat mengucup pipimu, menyalami tangan tuamu, mengucapkan selamat pergi kepadamu...aku sekadar menahan rase, berdiri dari jauh menghantarmu pulang kepangkuan Ilahi..

"jagakan baby husna"..aku peluk anak kecil yang tidak tahu apa2..hati aku tenang...baby husna buat aku gembira dengan melayan kerenahnya..menyusukannya persis anak sendiri buat aku tidak sabar punya keluarga sendiri di mana hanya kepada mereka hidup aku serahkan..

plez plez plez...tolong jangan kucar-kacirkan hidup aku..jangan musnahkan impian hidup aku...jangan buat aku berang dengan kamu..kalau kamu rasa teraniaya, aku lagi teraniaya...Tuhan tahu sebab apa benda ni jadi...

"doakan kalau dia pergi xbalik2..kalau awak rase awak teraniya.." i'm back..i'm safe..until now..sampai sekarang, ada orang yang sentiasa tanya aku sehat ke x, makan ke belum,dan doakan aku yang baik2...so, kalo dia rase dia dianiaya sampai doakan aku mati, its ok...aku dari dulu doa yang terbaik untuk dia...tak pernah sekali aku doa yang buruk2..terima kasihh..





### maaf..ini isi hati aku..

2 comments:

Frodo Baggins said...

yuhuuuuuuuu .....


>>__<<


((Wa try masuk belog lu dr follower dkt dashboard wa. tp dah x aktif. mujur lu komen belog unkel beruang.))

cik 18 said...

hehe...wa terpaksa la frodo..gua tukar address blog gua..