Kuncu-kuncu Cik 18

Friday, October 29, 2010

ini sungguh annoying hokey!


di dalam bilik
A: weh, macam sedap je biskut kreaker ko nih..nak sikit..
Cik 18: amiklah..
(bukan satu dua si A tu amik..siap buat air, cecah biskut wat mcm biskot tu beli guna duit dia)

hari lain, mase tu, sumer tapau makanan dari kafe
A: B, macam sedap je ikan kau, nak sikit..
B: amiklah...
A: eh C, nak sikit sayur kau..sayur aku takde warna hijau..(kebetulan, dia pilih terung sambal)..
C: amiklah
A: Cik 18, ini ayam masak ape ek?? aku tak nampak pon tadi..nak rase..
Cik 18: eh, raselah...

di kafe
Cik 18: kau nak order air ape??
A: tak nak la...aku amik air masak jer..
(kami pon duduk...kebetulan air aku sampai tengah makan...aku tak minum lagi nih..)
A: eh, pedaslah..nak air sirap ko sket..
Cik 18: err..aa..amik la..(sebenarnyer, pantang Cik 18 kalo tuan dia xmakan/xminum lagi, orang dah usik...tapi terpaksa.xreti nak cakap nanti ke, hape ke...)
A: eh, nak lagi...(mase tu dah abis makan nasi...ngah2 sedut  air bagi abes la nih)
Cik 18: hmmm nahla..
A: eh, kenape kau makan ikan nih tak abes?? meh sinilah aku abeskan..( ok, ini tak kesahlah...tapi pernah satu mase, bukan sekali sebenarnyer, dia menawarkan dirinyer untuk meratah ayam Cik 18 yang tak abes...Cik 18 ni sebenarnyer tak reti nak gigit-gigit ayam, patah2kan dia sampai ayam tuh betul2 tinggal tulang..kalo Cik 18 makan, memang abeskan isi yang boleh nampak je...so, dia kata sayang...dia pon makan...dah dia nak sangat bekas Cik 18, Cik 18 ape lagi..lantak ko lah..)

kebetulan, ade sorang kawan kelas lalu di sebelah meja kami sambil bawa air dalam bungkusan..
A: eh D, nak sikit air kau...air kitorang dah abes..
D: er..nah nah...


dalam kereta, mase tu Cik 18 makan gula hall blueberry..
A: Cik 18, ko makan ape tuh...sedapla bau dia..ade lagi??
Cik 18: err, xde dalam kete..ada dalam bilik..

hari lain..mase tu, Cik 18 ade beli kerepek tapi tak abes..lalu selitkan kat belakang kusi tapi tak ikat getah dan diyakini dah masuk angin..
A: macam elok lagi je kerepek nih...
Cik 18: eh, dah masuk angin la..dah bape ari aku tinggalkan
A: eh, xdelah terok sangat masuk angin..boleh makan lagi..
Cik 18: err...makanlah...kalo ko nak makan la..
A: aku abeskan je la ek...

di sebuah restoren
Cik 18: ahhh...penuh perot aku...tapi ayam nih banyak agi..
A: haah la...dah tak larat nak bangun...
Cik 18: sayang pulak tak abes..dah la mahal nih...
A: eh, ko tak abes ker?? meh sini aku abeskan la..
Cik 18: kau kata dah tak larat bangun..ala, ayam ne boleh bungkus..
A: eh, tak payah bungkus..meh aku abeskan..
Cik 18: tak pe2..malam karang kalo aku lapar, boleh aku makan...(ari tuh aku saje jer nak bungkus..)


tengok nehhhh...aduiiii..betapa annoyingnyer si A nih..Cik 18 bukan ape..kadang-kadang rase tak nak tunjuk makanan depan dia..bukan sebab kedekut..tapi sebab menyampah dengan cara dia tuh...pantang ade makanan depan mata mesti dia nak...padahal makanan dia ade banyak lagi...tengah-tengah makan same pon sebok nak rase makanan orang..kadang-kadang, bukan kat kawan perempuan je tau...makanan kawan2 laki pon dia selamba jer nak rase...

pernah seorang kawan Cik 18 yang dah tak tahan siap perli lagi dia ibarat tong sampah tapi dia memang macam tak paham langsung...tak da langsung perubahan..siap boleh mintak lagi makanan kawan tuhh...

kadang-kadang terfikir gak macamana dia dengan pakwe dia...ke depan kitorang jer dia asyik mintak-mintak makanan tapi dekat pakwe dia jaga giler adab sopan?? entahlah..dia dan pakwe dia je yang tahu..ke dari family dia??? tapi pernah pegi umah dia..takdelah pulak family dia macam tuh...tapi, seyes habit dia tuh membuatkan orang sorok makanan tak nak bagi dia nampak..



### tadi beli coolblog (sejenis minuman..boleh search kat google jer nama coolblog nehh)..coolblog tu ade pearl yang kenyal2..memang sedap la...pastu tibe2 dia ketuk bilik..kata nak tengok pakwe Cik 18...tapi mata dia dah jeling2 coolblog atas meja..

"eh, coolblog neh perase ape yer?? nak sikit"  arghhhhh...rase geram giler..dahla makan pearl tuh banyak..sedut air tu plak macam kat padang pasir hausnyer...ini seyes bukan kedekut..tapi dah rase menyampahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!

14 comments:

Malek Ku said...

wakakaka...hahah...memang byk org cmnih!!

BUNGA said...

salam..
sabar je la ye dik.. manusia ni mcm2 ragam.. akak pun dulu ada kawan mcm ni.. tp nak buat mcm mana.. menyampah2 pun, kawan kita kan... saborrrr ajela :)

cik 18 said...

malek: ko gelak ekk...cik 18 ngah hangin nehh


bunga: sabar kak..memang sabar..tapi lame2 naik menyampah..dah tak tahan tengok..tapi senyap agi la...xdelah g mare die lg..huhu

TIKUS MANDO said...

ko tauk je julap sekali.

cik 18 said...

bagus gak idea ko tuh...bak mai julap sekotak..

$h@h_Izn@n said...

hahhaha serius kalo gua pon gua hantuk je membe camni..serius kupik n tong sampah...mintak2 doa2 la dia berubag...keh2

idea nnt nk bagi serik bagi sesuatu yg jahat...benda masam ke pe ke...keh2...amacam?

SnowladieS said...

hahah
kalau sy jenis mmg ta abis, tak kesah lah org nak abis an..
tapi si A tu mmg annoying lah!

tembak je si A uh! patu bakar. kekeke :p

cik 18 said...

shah:
memang dah doa macam2 termasuklah dia tolak pelawaan na makan same...hahahah

cik 18 said...

snowladies: kalo xabes tu xkesah jugak..tapi rase macam xselesa bile dia terlalu nak makan sangat bekas kita

Faizal n Fashitah said...

Next time kalo beli coolblog tu, make sure minum puas2 dulu.. tapi tinggalkan skit (Atleast suku cup).. lepas tu gaulkan skit serbuk lada kat dlm tu. Bile kawan annoying tu dtg, awak bagi je la air tu dgn tangan terbuka.. XD

wawa said...

Muahaha.. serius klaka... ada ke org cmni? Ya rabbi.. sabor je la.. sabar yep?

cik 18 said...

faizal and fashitah:

idea yang bernas...nanti akan ku lakukan...hoho..jahat betul..

cik 18 said...

wawa: sebab ade la cik 18 citer kat sini...kalo x, xdenyer nak citer..

~ShaFiza~ said...

haishhh memang ada jugak org jenis mcm ni..membe saya pun ada jugak mcm ni.nak beli air sendiri pun berkire pastu main pau air org. ada sekali tu kononnya nak rasa koewteow tomyam skit last2 sekali satu mangkuk tu dia rasa. bengangggggg tahap tak kire ni. huhuhuhu..