Kuncu-kuncu Cik 18

Friday, March 11, 2011

Benci Tapi Suka

wahhh..rase howt plak bile entry semalam di balas oleh cik Almy...kalo nak bace cik Almy punye, mari sini...

perghhh, bukan main kene bantai sebab entry semalam...bagus gak sebenarnyer...aku tak marah mahupon berkeci ati...no no no...nampak je aku sensitip tapi aku hati keras bak kerak nasi beb!...

orite...dont jump into conclusion ye semua..entry tu sebenarnyer ade kesinambungan...dan aku cuma mahu mendapatkan komen sebab nak tau juga pendapat org mengenai laki muda..

pernah dengar benci tapi suka...ala-ala lagu faizal tahir BENCINTA...dan itu yang jadi pada aku...

ego tang prinsip punya pasal, aku lepaskan banyak peluang...(cehhh! nyampah..bajet hot tuhh...) okeylah, kadang2, kite kene dapat sesuatu dan hilang sesuatu utk lebih menghargai...kadang2 kite tak suka tapi kita dapat bende yang kita tak suke tuh..dan kadang2 kita nak sangat sesuatu tapi sukar sgt nak perolehi...dan Allah sendiri memberi peringaan pada kita...

"boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. dan ingatlah Allah jualah yang mengetahui sedang kamu tidak mengetahuinya" (surah Al-Baqarah 2: 216)

dan aku tahu, dah ramai berpesan jangan terlalu membenci nanti jadi suka...

kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan...aku hilang yang lelaki yang ideal pada pandangan aku tapi dia pergi dari aku...tapi datang lelaki yang aku tak suka tapi dia lengkap benda yang aku nak..see...tiada manusia yang sempurna...tapi apa yang Allah jadikan adalah sangat sempurna...

aku tidak cakap aku takkan menerima lelaki muda dalam hidup aku..dan aku pon dah cakap aku penah ade skandal dengan lelaki muda setahun dari aku..sebab ape aku terima dia?? sebab dia nampak matang, dia cukup serba serbi dan aku tidak nampak dia muda dari aku...

aku sokong Cik Almy cakap...aku sokong Dark half cakap, aku sokong chilled cakap, aku sokong aujinz cakap dan aku sokong capik tuh cakap...sebab aku mengalaminya...SEKARANG...haishhh...

aku benci dia datang kat aku tapi aku suka bila dia cuba amik hati aku.. aigooo..


### best bile ade komunikasi begini dengan rakan blog...

1 comment:

Almy said...

No komen ^_^ tp yg bwh tu plg almy suka.. mmg besh pun ada kmunikasi dgn rkn blog.. tp xbesh bla ada yg cma nk menghentam ja.. cdey2~