i'm cool enough...(I think..huh!)
sebab abah kata dia akan bagi duit utk aku bayar..
dia tak nak anak dia menjejakkan kaki ke lantai mahkamah...
apatah lagi untuk melihat anak yang kuat menangis nih kurang ajar depan hakim di mahkamah semata-mata untuk menegakkan kebenaran yang sememangnye yakin berada di landasan yang betul...
"tak pe, kita bayar..kita setelkan segera...duit tu mungkin sebagai kifarah kita melakukan dosa..kalo dia nak sangat duit tu, ambillah..Allah tak pernah tak adil.."
biar muka nampak manis, hati aku hangat...
Laknatullah!! Aku orang yang teraniaya..mungkin bukan aku sorang yang ditipu..aku mohon, jahanamkan syarikat dia supaya tidak ada lagi orang yang akan tertindas...
ceritanya begini..
aku telah menerima satu sim dari sebuah syarikat telekomunikasi U MOBILE pada 21/8/2008..dah hampir seminggu tak boleh guna aku pon try customer service..dia cakap kene guna hp 3G..waktu tu aku dah tanye agen dan dia kata henpon biasa pon boleh guna (gila kanak2 aku mase tuh sampai leh caye...BUTA IT mase tu)..then aku dari jb turun kl untuk terminatekan no tuh..
mase terminate(31/12/2008), aku dikehendaki membayar rm15++..aku bayar sebab malas nak pikir panjang..dan aku tanyekan kalo ade bil yang datang kene wat ape...org dari customer service (CS) tu cakap, abaikan sebab bill tetap dihantar untuk pengetahuan kita...
bil pertama datang dan bayaran yg tertera rm29.60..i called them twice..and again, CS cakap abaikan..sebab aku dah terminated...
tapi, lagi sekali aku dapat bill untuk tarikh 1/10- 31/10/2009..dalam bill cakap aku kene bayar rm 3.85..sikitkan?? tapi what for..hampir 10 bulan xde ape2 tibe2 datang bil...cam cilaka juga aku rase..aku called CS dan dorang cakp aku berhutang...ini lagi cam cilaka, jahanam segala...aku pon berbalah2 la dengan CS tuh..last2 dia cakap dia cek balik nanti dia kol balik no yang aku guna utk kol dorang...
untuk pengetahuan korang, until yesterday 9/12/2010 aku tak menerima kol ape2 yang cakap pasal bill aku tuh..dan hari nih, ayah aku dapat kol dari dorang sebab dorang nak aku bayar rm97++...seyes shit damn fak hell (ohh, aku tak cool lagi skrg...)
hampir 2 tahun tak selesai lagi bende nih...aku tak paham...so, aku try search intenet pasal UMOBILE MENIPU dan resultnye banyak kot..cara menipu dorang same...dan cara dorang dihantar bill pon same dnegan aku..aku rase, memg nihlah cara dorang nak tipu pengguna..
http://wanmus.com/u-mobile-penipu-dan-mengecewakan.html
http://mforum.cari.com.my/archiver/?tid-499723.html
http://mforum3.cari.com.my/archiver/?tid-513880.html
### cam hangen gila babi dah skrg nih...dah banyak kali istighfar mintak tenangkan hati..marilah doa same2 semoga Allah tunjuk yang terbaik untuk syarikat tuh..
7 comments:
Huishh.. betui kaa?..
kalau macam tue, sah sah laa menipu.. kenapa tak buat aduan kat Suruhanjaya Pengguna?..
betui laaa ojins..
ingat nak buat juga...tapi nak taw dari mulut dorang esok..then, kalo dah taw, baru siasat..
baik u buat aduan secara rasmi . baru diorang tau sket . kalau tak , lagi ramai yang diorang buat naya .
Ini cerita yg sangat kejam. ko kasi upload lagi detail kat sini, kasi sebar biar mampos u mobile tue kita kerjakan. nak tak?
pehhh report doe..
bunga kuning:
pernah buat mase first tyme terminated dlu tapi xde ape2 tindakan..
ameno:
dah ramai yang terkena...ramai yg dah lapor pada SKMM..no further reaction...
en tikus:
report pon, pihak berwajib takde amik tindakan pon...
dorang jerung, kita ikan bilis..
Post a Comment