Kuncu-kuncu Cik 18

Thursday, December 2, 2010

that's why people remember her..

orang hanya ingat dia sebab ini...

mase form 1-3 di sebuah asrama di cerok kampung..

A (kawan dari dorm lain): weh, arini nasi ayam
C: yeke??? aku nak bawa bekal la...
A: eh, kau nak tapau ker?
B: lupe plak ko tak tahu yang dia nih buruk lantak..
C: (hanya tersengih)

C nih bawa tupperware sebab nak makan nasi ayam dua kali...kali pertama nak makan kat dining room...second nak makan mase prep malam...


mase form 4-5 di sebuah kelas di tengah bandaraya..

D: C, lapar la...ade makanan???
C: ko nak ape?? aku ade biskut coklat jer skrg nehh...
D: biskut keju macam ritu takde ke??
C: stok baru belum sampai...
D: aku amik bawah meja kau ek..
C: amik jela.macam tak biasa...

maknya selalu bawa biskut yang macam-macam jenis dalam tin tapi si C nih tak suke...oleh itu, dia bawa biskut tu di kelas dan meletakkan biskut2 tu bawah meja dia..sape je yang lapar, dia akan bagi biskut...selepas tu, tak payah dipelawa, rakan2nya sendiri datang bertanyakan biskut feveret mereka...



di sebuah universiti terkemuka tanah air

kes 1

C: aku teringin nak makan karipap..boleh tak kau bawakan motor sebab aku nak pegi kedai beli barang nak wat karipap..
E: dah pegi pinjamkan moto ker??
C menayangkan segugus kunci dan petang itu, kawan2nya seramai 6 orang menikmati hidangan petang, karipap bersama air teh...

kes 2

F: aku teringin nak makan bubur ade letak carrot, kentang, daun sup, rase cam pekat2 macam ko buat dlu..
C: cakap je la ko nak suruh aku masak...
F: haha...aku belikan barang tapi ko masak ekk...sayang kau!

kes 3

C: sedapnye dapat makan ayam percik..
selang beberapa minit pastu
C: kan best kalo dapat makan cucur jagung petang-petang nanti...
petang tuh, 
C: jom makan ayam penyet bibik...hujan2 nih sedap makan bende pedas2...
esoknyer,
C: nyesalnye aku tak rase rendang ayam mak aku masak aritu...
1 jam pastu,
C: dengar citer burger king ade wat promotion..jom nak??
lusa..
C: aku teringin nak makan nasi goreng kat kedai ayub tu...
petang lusa..
C: dah lame kan kita tak makan goreng pisang kat belakang 'tong sampah'..(sambil kelip2 mata kat kawan mintak teman...)


kes 4

status facebook 1: nak nasi lemakkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!
status facebook 2: sedapnyer nasi goreng mama masak...
status facebook 3: si polan, jom makan big apple malam ni?




### her is me...seyes kalo bab makan, orang akan ingat cik 18...nak ajak makan tanye cik 18...segala tentang makan tanye cik 18...it's really funny bile orang cakap cik 18 masih kurus...hahah..

3 comments:

iamnerves said...

mmg buruk lantak..
haha..
=p

cik 18 said...

mane ade...kuat makan jer..hurmmmmm..=(

one2paii said...

cis..lu nak menunujukkan yang lu tetap kurus walaupun makan banyok..ciss..kuruih bebenor la nie yo..meh amik tayor buruk nie..makan..tgok gemuk ke idok..haha