Kuncu-kuncu Cik 18

Monday, February 7, 2011

anonymous

haip!

dia lelaki yang pertama yang aku betul2 cinta...
dia lelaki pertama yang buat aku gila bayang...
dia lelaki pertama yang care pada aku sangat2...
dia lelaki pertama yang sambut besday aku selain abah..
dia lelaki pertama yang bawa aku jumpa keluarga dia..

bukan dia...eheh!
tapi,

dia lelaki pertama yang permainkan perasaan aku..
dia lelaki pertama yang curang pada aku...
dia lelaki pertama yang tinggalkan aku..
dia lelaki pertama yang hina aku...
dia lelaki pertama yang buat aku sakit sampai ke hari ini...


dan hari ni, aku bace balik surat2 mase sekolah dlu..

saya rindu awak..saya nak belajar betul2 dan nak kawen dengan awak..saya sayang awak giler2...saya tak bole buat keje kalo tak dapat tengok awak...saya nak awak jadi perempuan terakhir ada dalam hati saya...awak dah kunci hati saya supaya awak sentiasa ada dalam hati saya...

terima kasih cinta...terima kasih sayang...terima kasih rindu...dan terima kasih perpisahan...


Jika kau memandang segalanya dari Allah,
            Yang menciptakan segalanya,
            Yang menimpakan ujian,
            Yang menjadikan sakitnya hatimu,
            Yang membuatkan keinginanmu terhalang,
serta yang menyusahkan hidupmu
pasti akan damai dan tenanglah hidupmu.
Kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya terhadapmu
untuk sesuatu yang sia-sia?
Bukan Allah tidak tahu derita hatimu,
Pecah hatimu,
Tapi mungkin itulah yang Dia mahu,
Mungkin untuk menguji sedalam mana cinta
Dan pengorbananmu untuk-Nya
Juga kerana Dia tahu, hati yang sebeginilah
Selalunya lebih lunak,lebih dekat 
Dan lebih mudah akrab dengan-Nya

dan untuk awak encik MH, selamat bertunang dan selamat berkahwin....semoga dia 'yang lebih pandai berfesyen' tuh benar2 bagus untuk awak...jadilah lelaki dan suami yang baik utk dia...

untuk lelaki luar sana, kau mungkin akan rasa hebat bila kau mampu menakluki hati ramai perempuan...tapi kau tidak hebat bila kau hidup gembira atas kemusnahan hati seorang perempuan...


### utk kau anonymous, mulut jangan celupar sangat!

11 comments:

mr delirium said...

rilek beb:(
aku pun baru je lagi...xde kes curang2..aku trllu mjge prasaan die shngga aku sentiasa skitkan hati die:'(
plikkan...

chiLleD...!! said...

pnh alami bnda cmni..memg skit sgt2..hu

cik 18 said...

mr dell:

kadg2, bile kita terlalu baik pon org tak suke...so,bersederhanalah selalu..

be urself..

cik 18 said...

chilled:

belajar untuk lupakan..

Aujinz said...

Aku sendiri..
dan telah lama belajar untuk melupakan..

cik 18 said...

hehe..
bagus arr.

Miss Haana said...

cian kt cik...huhu
ms suka ckp mcm2..terime seadanye la blablabla...ble dh jmpe yg lain, kutuk kte plak...huhu
so..nx time, kalo org bg ayat2 cinte kt kte, jgn la nk syok sgt..sbb mende ni sume sementara...huhu

MisApple said...

susah nak cari laki yg betul betul ikhlas n setia skunk .
hmmm...

cik 18 said...

haana:

bende mcm nih pengajaran utk kita...Allah bagi kita rase dan nilai...supaya kite lebih careful for the future..

cik 18 said...

aple:

ade..tapi kalo kite juga ikhlas dan setia, kita akan jumpe..

nerves said...

aiceh...hikhikhik...

oh..gua tak hebat la sbb gagal nak takluk hati gegadis..
lala=p