Kuncu-kuncu Cik 18

Sunday, February 6, 2011

hari yang mencabar

gua bengkek...

lu orang tau bengkek tu macamana?? ahh..persetankan itu sume..

hari nih konon2 gua mahu bermalam di UTM utk beberape bulan..maybe sampai bulan 5 nanti...sampai gua mahu angkut segala barang2 gua selama 4 tahun bermukim di bumi tercinta...

gua dari ampang angkut kawan gua kat KL sentral nak balik JB...

sampai kat exit UPM, gua perasan cermin belakang gua dah berminyak semacam...

gua tak saspek bende lain...

gua tengok cermin yang dihiasi minyak warna merah tuh jer gua dah tak payah nak panggil-panggil pomen atau kol truk peronda...

gua kol abah...cakap baik2 punyer..kawan gua kat sebelah cemas menggelabah tak engat..gua cepat2 urut dada dia..bagi tenang..

selepas yakin dengan kemampuan gua, gua pantas masuk exit kajang, naik putrajaya, masuk uniten, terus lalu upm untuk ke cheras...gua memang maki je sape yang menyebabkan gua terpaksa berhenti melainkan tol...

sederas mungkin gua bawa kereta sampai bengkel aritu walaupon gua tau apek tutup kedai...

itu sebab pertama gua bengang...gua baru berhabis rm1100 untuk ganti tangki minyak gear + cascade yg bocor + timing belt + macam2 agilah..dan sekarang, bocor jadi lagi..

bengang gua yg kedua, gua pergi bukit jalil nak cari tiket...sume tiket habes...yang ada pn pukul 7 (mase tu pukul 3.30pm)..itu gua tak heran..yang gua heran, tiket nak pegi JB tuh dari RM31.20 jadi RM70..

lu tau tak gua hangin bangat???ade lagi yang cekik darah siap letak harga RM100...ape lu hingat lu amik duit lebih2 tuh, halal ke nak bagi anak bini lu makan??? (gua hanya sebut dalam hati...hmmphh!)

last2, abah kata nak anta gua balik jb..terus gua hepi..gua dah tak payah kuar duit agi...kirenyer duit belanja gua jadi banyak dan banyak..

tapi sekarang, bila gua dah sampai sini, gua termanggu-manggu...

gua nak pergi kelas macamana??? gua nak pegi Lab buat analyzing gua yang tak menentu tu sape nak antar?? gua lapar nak mencekik sape nak bawa???

gua cuma terbayangkan kelenguhan kaki gua yang terpaksa berjalan sebanyak 3km dan mendaki bukit serta tangga gajah utk sampai ke kelas..sigh!

 A- kolej aku, B- fakulti aku..

 fakulti aku yg nun atas bukit..dan itu, lab aku..

mungkin lemak-lemak gua juga berteriak ketakutan...arghh!

hidup sebagai pelajar final year nih betul2 mendidik gua menjadi seorang yang berdikari...kelas2 gua banyak tak sama dengan kawan2 satu kos..apetah lagi projek final year...

mungkin start dari hari isnin, gua perlu hafal dan agak bila bas utk ke fakulti gua akan lalu depan kolej...(8.30am, 12.30pm, 4pm.. ini yg gua ingat mase gua first year dlu...)


### gua harap rezeki abah bertambah2...mane tahu suzuki swift jadi milik gua pasni...

No comments: