Kuncu-kuncu Cik 18

Friday, November 5, 2010

Cik 18 tak mo citer pasal mamak yang wat tosai special untuk Cik 18 yang tengah mengidam...

Cik 18 bangun tidor awal pagi...konon mahu sarapan pagi dengan jiran depan bilik..kawan satu kelas Cik 18 la tuh..ketuk bilik dia tengok dia tersengih2 sambil rambut serabai...

"lu nak ape???"
"erm, xjadilah...lu g la tido..."
"eh, cakaplah lu nak ape...gua memg kaki tido"
"errr, tape tape..gua saje2 lawat lu.." ceittt..podahhh...

kol 10.20pg jiran Cik 18 masuk bilik...

"lu kenapa pagi tadi???"
"gua sebenarnyer ngidam tosai...ingt nak ajak lu sarapan..tp lu mcm ngantuk jer..xjadilah gua nak ajak.."
"la, lu cakap je kan senang..gua memang lapar dowhhh"
"seyes? ok, jom pegi mapleyy.."

Cik 18 dan kawan terus gerak g sane...memang dah berkira-kira mau melantak tosai barang 2 keping..setakat dua hengget, ape kesahhh...

tapi bile pegi tyme2 camnih, mpjbt memang ngah jalan projek menyaman kete...Cik 18 kene beringat...parking elok2 depan kedai..kalo nampak pasukan seragam tuh, boleh terus bawak kete pusing2 kedai dlu...kuar kete, Bismillahirrahmanirrahim...janganlah ade saman agi..

"aney, tosai 2..."
"ala, tosai sudah habis la..."
"adui...cane bley habis??? saya nak tosai jugak!"
"ini hari ramai orang la adik manis..tapi, roti ada jugaaa..."
"nak tosai..nak tosai jugak.."
"adik manis jangan merajuk la..esok datang awal la...esok mesti ada tosai.."
"yelah2..roti tampal 1..teh tarik kurang manis 1"

ape jadah Cik 18 makan asyik tengok kete...memang tak de selerala..dengan tosai tak ada..dengan risau kene saman....haila...roti tampal sekeping pon amik mase setengah jam nak jadi separuh...

tapi Cik 18 pasan aney tadi dengan beberape orang aney lagi berkumpul...sambil pandang2 Cik 18..ahhh..malas pikir...Cik 18 tahu Cik 18 memang cun..kawan Cik 18 pon lagi cun..sampai couple ngan lecturer..lecturer muda la..bukan stail datuk-datuk tuh..


"adik manis, tak da selera ka?? tosai untuk petang sudah siap..mau juga ka??? kalo mahu, saya buat..." Cik 18 kedip-kedip mata..
"haah...sekeping sudaaa.."


### hari nih deepavali...patutlah tosai cepat abes...saman-menyaman pon diteruskan isnin minggu depan..

2 comments:

Shahrizah said...

Sian-sian, gi makan tosai selepas hari ke lima tau....nanti akak belanja...ce..wah..

+akufobia+ said...

rindu nan cheese.muahh.