Kuncu-kuncu Cik 18

Tuesday, November 23, 2010

sebab BI dapat B

di kelas tuisyen cikgu Bakar
subjek BI
gurunya teacher Salmah
pukul 9-10 mlm tahun 1999



teacher salmah: now, we proceed to part B..this part is about occupation..read the conversation carefully before you find your answer..

(selepas 10 minit)

budak: teacher, dah siap...
teacher salmah: good girl..tunggu kawan-kawan siapkan sekejap..
budak: teacher, suami teacher dah sampai..(sambil jeling-jeling proton saga kat luar rumah)
teacher salmah: tolong panggil suami teacher masuk..
budak: ok teacher...

bila suami teacher duduk di ruang tamu, si budak nih asyik menjeling suami teacher..muka tak puas hatinya jelas terpancar..

teacher salmah: kenape muka kamu macam tu...
budak: teacher, saya nak tanya..
teacher salmah: tanyalah..
budak: kenapa teacher nampak tua dari suami teacher
teacher salmah: haa..er..
suami teacher: sebab suami teacher keje kat tempat aircond..
budak: kalo keje kat tempat aircond jadi muda ke?
teacher salmah: aircond kan sejuk..jadi cikgu kene panas..tu yang kulit nampak tua
budak: ohhh..tak naklah jadi cikgu..nanti cepat tua..

 perghhh!!! bila dah besar nih..teringat pulak citer zaman budak2, rase nak buang memori nih, nak mintak maaaf balik kat teacher..
teacher Salmah, jauh di sudut hati nih, rase bersalah yang amat...ampun yer teacher..dulu kecik-kecik memang jujur...dah besar nih pon jujur jugak..tapi berlapik sikit..hehe..


### agaknyer, ni sebab upsr dpt B utk BI...dah kecikkan hati teacher...

4 comments:

Dark Half said...

pengalaman sendiri rupanya
anak murid cam kau patut distarlight je dahi tu..heh

cik 18 said...

kejam! budak2 memg xpandai menipu lorhh

Aujinz said...

hahahhahahaha...
jujur lurus bendul..

cik 18 said...

jujur dan lurus itu betul da..
bendul je bukan...haha