Kuncu-kuncu Cik 18

Friday, November 12, 2010

katakan tidak kepada pendatang tanpa izin

kecelaruan minda berlaku..
manakan tidak...
rase-rasenyer aku tidak naik flight mahupon bot laju tadi...
cume berjalan kaki menuju ke perhentian bas untuk ke KLCC..
kiri kanan depan belakang pot pet pot pet...
seyes tak paham bahasa mereka..
kalo paham pon, cuma "iya dong..mau kemana ya pak??..guwe butuh baju baru untuk ketemu sama cowok ganteng di intenet lorhh!"
ade gelap-gelap, cerah-cerah, sepet-sepet.
yang pasti aku kenal bangsa Malaysia...

bus datang menderum hebat...
cepat-cepat aku berdiri..mahu tempat duduk..
ahhh...masuk-masuk saja dah penuh dengan bangsa pendatang...
bau bacin, ketiak busuk, rambut berkutu seperti terngiang-ngiang di ruang kepala..
cara berpakaian mereka juga sudah lutsinar di layar mata..

KLCC pon penuh pendatang...
turun same-same dari bas...
duit mereka lagi berkepuk..
cukai segala tak berbayar...
rumah main sambung-sambung air, elektrik..
keturunan sume dibersalinkan di tanah tumpah darahku..
ouhhh..di bumi mana aku berpijak nih..


sudah-sudahla...pergi halau je semua indon-indon, bangla bangla,mynmar mynmar dan sekutu mereka yang membuat onar di bumi bertuah ini..bosan melihat gelagat mereka seperti negara ini mereka yg punya...


AMPANG BUMI PENDATANG TANPA IZIN

3 comments:

avid said...

indon2, bangla yg datang pakai permit sah ko boleh tahan ke?

cik 18 said...

kalo elok cara mereka, aku tak kesah..tapi kalo seperti yg kat rumah aku, memg aku xtahan

nerves said...

serius...sakit hati...
kl da jd kota warga asing...

-__-''