Kuncu-kuncu Cik 18

Sunday, November 7, 2010

kalo dah berpacaran....

Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang

Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang

Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya

Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah

Cik 18 tak nak kutuk lagu si ana rafali ngan ultimet ni..sebab Cik 18 pon suke lagu nih...ahaha..

perasan  tak, kalo dah bercouple, berpacaran, bermakwe pakwe, bergelifren berbuayafren ni, memang tak sah kalo tak duduk rapat-rapat, tak pegang-pegang tangan kaki kepala tutttt sume, darling papa mama baby B dan D sumela...

memang tipula kalo cakap duduk berdua, jalan berdua, dalam kereta berdua, tapi takde nafsu....
takkan la takde tersentuh tangan ke, terpandang mata, bibir merah bak mawar lame2...
sume tu karot....

zaman jahil Cik 18 dlu pon ade macam nih...(skrg nih cube berubah)..Cik 18 ngaku Cik 18 pernah pegang tangan walaupon tahu itu haram...kenape dah tahu still nak buat??? pernah pikir tak???

ape yang penting sekarang, Cik 18 cuma nak nasihat si pakwe dan si makwe...

utk si pakwe: kau dah suka perempuan tuh, kau kene la pelihara dia, lindungi dia, jaga maruah dia..kalo ko sayang dia, jangan la buat benda-benda yang tak elok dengan dia...sepatutnya kau lelaki yang diberi 9 akal untuk berfikir dapat fikir lebih dalam dan lebih tepat dalam menjaga hubungan...makwe kau tu belum sah jadi isteri kau, so tak payah nak mintak pegang ke, sentuh sikit ke, cium, peluk segala..kau tak de hak...cuba bayangkan kau dapat tahu isteri kau tu dah dipegang2 oleh orang lain sebelum ko, ko pon rase tak suke...kalo ko jaga hak orang, orang pon akan jaga hak kau...

untuk si makwe: jaga malu, kemaluan ko..maruah ko sekali punah, takde ganti2 dah...kalo lelaki dah sentuh ko, ko yang berkurang..lelaki still leh rahsia..ko leh main rahsia2 ke??? ingat-ingatla...dosa-dosa ko tu ditanggung ayah kau, abang kau, adik lelaki kau..kau tak kesian ke tengok dorang tanggung beban dosa kau yang bertimbun sebabkan turut nafsu cinta kau??baju tak payahlah nak jarang2, singkat2...pakai sume tu mase dah kawen nanti..

ingat, lelaki yang baik utk perempuan yg baik..begitu juga sebaliknya..kalo rase nak cari yang baik, jadilah yang terbaik...jangan harap nak dapat pasangan yang baik tp cari dekat kelab malam...


dan yang terbaik sebenarnyer adalah JANGAN BERPACARAN....lebih baik jika suka, dah berkenalan sikit2, terus kawen...kahwin awal lagi bagus..bace nih..

download lagu kalo berpacaran..


### Cik 18 akan terima seorang lelaki tu kalau dia bersedia jumpa parents Cik 18 walaupon kami baru berkenalan...

1 comment:

Encik Tikus said...

BANYAK PENGAJARAN GUA DAPAT DARI LAGU NIE.


PEHHHHH