Kuncu-kuncu Cik 18

Thursday, November 25, 2010

kisah kau dan aku

semalam dengar lagu radja-jujur..entah kenapa kenangan dulu pusing-pusing dalam kepala...

tahun 2004

dia lain kelas dari aku..tapi kami selalu bertemu..aku selalu intai dia main futsal dan akhirnya aku berani tegur dia mase ikot kawan aku pergi antar buku kat kelas dia...

"eh, kau kelas nih ker?"
"dah terang2 aku dalam kelas nih...mestila ye"
aku sengih jer..ye tak ye gak..

lepas tu, kalo jumpe kat koridor, kitorang senyum2..sampai satu hari, asyik2 bertembung kat koridor..waktu tuh ramai cikgu takde..so, banyak la yang selalu kuar-kuar kelas...

"ishhh, ko lagi..ko nih penjaga koridor ker?" uikss! muka comel lote cam aku muka penjaga koridor??
"ade yang kene cili mulut jap gi nih..huh" dia gelak jer..

last2, kami dapat berbual panjang mase meeting persatuan..dia duduk sebelah aku...meeting berlangsung tapi kitorang dok cerita macam2 kat belakang...mase tu macam besh sangat...sebab rase cam dah rapat ngan dia bila dia cite macam2...

satu hari dia ajak aku pegi court tenis..court tu serbaguna...jap guna utk tenis, jap guna utk futsal...dia soh tengok dia berlatih utk wakil skolah dalam futsal..aku ngan kawan aku pon pegi..kitorang jadi cam tukang sorak..sonok giler..walaupon malu kitorg 2 org je pempuan tapi cam besh..lagipon, yg wakil futsal tuh, ramai dari kelas aku..so, takdelah malu sangat...

sejak tu, kitorang makin rapat...rapat samapi nak rehat aku tunggu dia dan dia tunggu aku...tapi act, rehat ramai-ramai gak...ngan kawan aku dan kawan dia..


satu hari, dak kelas aku bising2..dorang kumpul2 kat satu meja dalam kelas...aku yang baru datang terus arr gi sebok skali...rupa-rupanya ada coklat dan bear dari famous amous tu kat atas meja M, dak kelas aku..ade orang secret admire dia...WOW! cam beshhh

si M nih senyum2 bace surat..dia cam hepi gile..dia pandang2 aku..aku pon pelik la..tapi aku malas nak layan sebab si M ni memang banyak peminat...orang cantik...tapi dia still single agi...aku tak berapa rapat..sebab M nih ade group sendiri..aku ni kawan sumer org..

"weh, ko cakap kat dia, thanks taw...pastu ko tolong paskan surat nih kat kawan baik kau tu ekk" mau terkejut aku tibe2 si M datang kat meja aku..
"kawan aku yang mane?? aku nih byk kawan.." walaupon aku macam tau siapa tapi aku saje wat2 xtaw..
"alar, ko kan selalu rehat ngan dia...jap g waktu rehat ko pas kat dia ek.."
"errr, B ker??"
"ye laa..tolong ek.." aku hangguk jer..


waktu rehat tu, aku pon macam bese..jumpe dia bawah pkok (tempat kitorang selalu lepak time rehat sambil makan2)...waktu tu dia ngah pelahap nasi lemak..aku lempar jer surat si M nih..bukan lempar jahat tapi macam lempar baik2 sambil gelak2...

"nah, surat awek ko...ohhh...diam2 ko jadi secret admire si M ekk.." dia macam pelik...tapi sambil kunyah tuh, dia bace gak arr...kawan dia si A ngan D dah sebok2 nak bace skali..
"hah...mase bila plak aku kasi dia.." B nih dah wat pelik...dia hulur surat tu kat A ngan D..aku pon tumpang bace skali...
A dah gelak-gelak..D dah buat muka konpius..aku bace jerla..beselah...ayat awal2 nak berkenalan..

'terima kasih taw sebab bagi saya coklat ngan bear nih..saya tak tau pulak awak ada hati kat saya..erm, apa kata kita berkenalan dulu...saya tak nak tergesa-gesa jadi couple awak..'

aku gelak2.." ko ajak si M nih couple ker???gile lawak!"
M dah bungkus balik nasi lemak..dia tak jadi nak abeskan walaupon aku tau nasi lemak kantin takdelah best sgt..
"mampuih la ko B...len kali cek meja dlu...kan dah silap..." D ngan A dah gelak guling2...B macam bengkek...

to be continue.........
### cik 18 tak mudah lupa..

6 comments:

aibaks said...

keh3... ingat plak citer2 lame tu ek?
ehehe...

AngahSayang2314 said...

4llow u jom kita tukar2 link

cik 18 said...

kenangan tuhhhh

Beruwang said...

wah cinta sekolah erk... tak de sambung ke?

cik 18 said...

yep2...ade...tunggu

tikusmando said...

gila tragis. eh, sadis.