Kuncu-kuncu Cik 18

Sunday, November 28, 2010

maaf pakcik, cikgu BM saya tak dapat habiskan silibus sebab cuti bersalin...

aku balik JB dari KL pagi tadi...selasa ni ade exam agi..so, kene balik awal..kalo tak, memang tak study arr gamaknye..

aku naik bus MAJU ekspress..itu yg paling cepat nak bertolak katanya...dalam tiket pkul 9.15am..tapi bertolak pukul 10 hokeyyy..memang tak dinafikan mereka sungguh maju dalam memberi janji...

lepas dapat tiket, aku pon gerak pegi bus..lepas teliti plat no bus, aku pon jenguk dalam bus...ade 2 orang pak cik ngah borak besar...

"pak cik, ni bus nak pegi JB ekk??" walaupon dah taw, apa salahnye kite berbahasa sikit..takkan nak terus terjah ye dak??

"JB kat mane???" err..ape soalan pak cik nih?? takkan dia tak tahu JB kat mane..
"JB kat johor la pak cik.." mase tuh aku dah naik tangga...
"pak cik taw la JB kat Johor...awak nak berhenti kat mana?"
"ohhh...kat sri putri pak cik"
"hah, boleh2..." waktu tu terus aku naik tangga sampai atas..aku pasan pak cik 2 orang tu tengok je aku...macam aku ada wat salah...aku tengok jam..9.05am..lg 10 mnt, selalunye kene ade dalam bus 15 mnt sebelum bertolak..

"eh, pak cik...boleh naik ke tak bas nih???" sebab aku tak nampak orang lain dalam bus..
"haiii..awak dah naik baru nak tanye??"

aku terus je melangkah sambil senyum kambing......

bila da lepas tol skudai, aku pon bersiap-siap nak pegi depan bus...nak ingatkan pak cik driver tuh yang aku nak turun kat sri putri..

"pak cik, boleh tak benti kat Sri Putri?"
"ehh, kenapa awak nak pak cik benti pulak?" aku dah pelik...takkan tak boleh benti??
"tak boleh benti ke pak cik??"
"takkan awak nak bawa bus plak??"
"err, pak cik, saya salah ayat ker? maksud saya, saya nak turun kat sri putri..bukan nak suruh pak cik benti, saya pulak bawa bus..."
"ohhhh...cakaplahhh.."
"saya cakap la nih..."
"bukan tu...cakap betul2..."
"betullah saya cakap..selama nih tak de plak driver bus tak paham..."
"bukan tak paham..tapi BM awak tuh betulkan.." mase tu bus dah berhenti untuk turunkan aku..
"tak pe la pak cik..terima kasih ye.." aku pon gegas turun..malas nak pot pet pot pet dgn pak cik tuh..
tapi mase turun tu, aku dengar pak cik tu cakap, "lain kali cakap Bahasa Melayu betul-betul!"

orite pak cik....nanti saya belajar BM balik..huh!!..

### cik 18 tetibe rase bangga...abah cik 18 baru sambung belajar...mama cik 18 pon sambung belajar jugak tapi dia dah nak phD...agak2, boleh tak masuk surat khabar ayah, ibu dan anak konvo bersama????

6 comments:

Aujinz said...

bolehh..

pasti boleh..


[..pakcik tue loyar buruk yer... keh keh keh..]

cik 18 said...

i know..aaha..

(sangat hokey!nyampah)

DaHLia said...

boleh tu...
sweetnya sekeluarga konvo...

rindu kat UTM...
selalu gak berhenti situ..
tapi UTM skrg dah maju abis..bukan zaman sis 7tahun dulu..huhuh

Entry Terkini DJ : Rahsia Sebenar Cikgu Shida

Jom Join Projek Disember DJ2B - 31 Blogger

iamnerves said...

haha...gile kerek pakcik tu..
suke!!

cik 18 said...

dahlia:

ohh..super duper senior la nehhh...i like...

yeap...tak lame lagi ade stadium ngan kolam renang.,,yeaahha

cik 18 said...

neves:

haii..suke plak ko...sempat agi tu jenguk blog tgh2 keje