Kuncu-kuncu Cik 18

Wednesday, November 3, 2010

pilih tempat belajar yang betul baru ilmu masuk..

orite, buka buku..keluar pen, keluarkan kertas...lipat2 konon nak wat nota ringkas..

bab 1: wastewater Engineering...bla bla bla...

satu minit kemudian, 'ermm, muke chinese look..boleh tahan..'..sambung balik bace..

selepas 1 perenggan, 'cantek woo rambut pacak dia..tapi nampak mcm budak agi..'

3 perenggan, ' eh, smart plak mamat neh..siap tali leher..'

lepas bace soalan example, 'pakai kopiah..mesti budk baik-baik'..sambung tengok jawapan...

5 minit pastu, 'uishhh..gile ensem mamat nehh...sorang je ker??'

mase bace tajuk kecil kedua, ' abang neh macam boleh ngorat jer...emmmm, xjadilah...muke ok...selipar croc..xminat la...'


bace perenggan kedua, 'ahh...negro plak..'

2 minit pastu, 'apehal mamat iran neh pandang2...cepatlah jalan!'

beberapa saat pastu, 'ehh, senyaplah apek-apek oi...orang tengah bace buku nehh'

example kedua, 'ala, badan semangat pulak...hmmm'

tajuk kecil ke 4, 'kawan dia ensem...ahh, matric card ade cip..mesti junior..'

tengah lukis gambar graph, 'kuatlah pulak mamat nih seret selipar...jalan elok2 xleh ker???'

salin proses2 wastewater, ' nih xleh jadi...aku suke mamat sempoi macam nih...muke sedap dipandang..'

tengah kire-kire, masukkan nilai dalam equation, 'wahh, gile kacak dia pakai spek..nampak educated tuhh'


ahhhhh..apasal banyak sangat lelaki lalu sebelah meja aku nih??? tak concentrate tuhh...mata aku dahla suke merewang ntah mane...


"Cik 18, jom arr tukar tempat...dok dekat tandas lelaki nih buat aku makin tak boleh belajar..mata aku dok usha mamat ensem kuar tandas jer...," bisik rakan disebelah.....

ohhh..baru paham....hik hik hik



### tahun 4 baru nak pinjam buku...baru ingat password utk pinjam bku mase buat mase minggu orentasi 3 tahun lepas sudah...itupon pinjam Kau yang satu,  Denai di hati Kita dan I love U darling....bukan material engineering, bukan Calculus, bukan Pitokimia..juga bukan buku Molecular Dynamics yang sepatutnyer dipinjam..

3 comments:

MisApple said...

teringat aku kat matrik dlu.
dok study kat starbuck(depan library).
memang mata melilau tgk orang lalu lalang.
memang ta cocentrate lah.

cik 18 said...

haha...samaela..mase tuh la laki macho, ensem nak lalu...haha

Lyn Sery said...

aku kalau laki2 hensem lalu..
mang stok cuci mata gak ahhh
haha