Kuncu-kuncu Cik 18

Saturday, January 22, 2011

itu kereta gua beb...

aku nak gi kelas...turun bawah ke parking nak panaskan enjin sementara tunggu kawan2 aku siap..

aku nih jenis awal bersiap...takde mekup2 gi kelas..eja mekup pon aku tak reti..see!

keluar lif aku terus pegi ke tmpt yg aku parking semalam sambil dalam otak pikir nak buat ape lepas kelas...

sampai je tempat parking, aku terus tergamam...kereta aku takde...kereta lain yang parking kat situ...

kringggg (hp aku bunyi lagu Melda+ Sugar Love Cookies)



"akak, abah amik kereta akak malam tadi..ni abah ganti ngan kereta baru...abah parking tempat akak parking semalam.."
"hah?? kenapa?"
"hadiah sebab akak dapat dean list sem lepas.."
"serious?? kereta ape??"
"kereta yang  kat tempat akak parking semalam la..."
mata aku dah tengok kereta kuning sakit mata depan aku...ko biar betul, bah..kereta nih abah beli utk aku???


"abah, berapa abah beli keta nih?? mane abah dapat duit??"
"ala, tak payah kesah la..pakai jer.."
"thanks abah!"

aku tengok dalam...kunci dah ade terpasang...cayalah!

aku panaskan enjin...saje tekan minyak sket..vroommmm...wahhh!!! budak keta kancil sebelah yg tengah tunggu kawan dia dok tertoleh2 nak tengok keta aku...riak jap...

aku nampak kawan2 aku turun..aku tengok belakang..alamak, seat xde..dahla 3 org..kalo sorang, muatla..
aku angkat phone, kol kawan aku.

"iz, aku pegi kelas dlu tadi..korang tumpang keta orang lain la ek..sorriii.."

aku saje vroom vroom depan kawan2 aku...cermin hitam, mane dorang nak nampak sape kat dalam...hehe..

nanti2lah citer kat dorang aku dapat kete baru..



### dah dah la berangan....lain la ko kawen ngan anak si Naza tuhh..

2 comments:

nerves said...

perghhhh.....2 seat je..
gile kaye..
haha=p

khaifaiz said...

waduh2.. berangan rupenye.. bru nk tumpang g kelas