Kuncu-kuncu Cik 18

Wednesday, January 19, 2011

maggi, sardin, tuna dan aku

salam rabu!

Gua banyak kerje arinih...jap agi ade discussion plant design...gila tough subject nih..xdatang meeting grup pon boleh jadi dapat B..B gua tak nak pandang..motip gua kalo boleh gua nak dapat 4 flat sem nih..beselah..sem akhir...sijil dean list gua boleh kire pakai lutut...seee..betapa bijaknya gua??

brekpes pagi ni gua masak maggi..konon2 nak buat murtabak maggi..tapi hancur punah harapan gua...telur melekat plak..terus gua kaco-kaco macam goreng maggi...

ahh, gua tak nak citer pasal murtabak maggi gua yang dah serupa telur hancur..

korang makan maggi macamane?? err, ape soalan gua nih?? err, korang masak maggi macamane?? rendam dalam air panas ke, masak dalam periuk atas dapur?

ramai dh gua jumper men rendam2 maggi dalam air panas..bagi gua, itu cara budak malas dan terpaksa sebab xda dapur..gua ape2 hal pon, akan masak maggi dalam periuk..pecah telur sebijik! baru mengaum...gua mmg tak sukelah maggi celur..tak masyuk..kawan2 gua selalu kata gua cerewet...gua pedulik ape..kalo maggi celur rase mentah! kuah cair cam ayaq sungai...

gua selalu masak maggi sebungkus..tapi gua selalu rase gua membazir..sebab gua tak kan abis 1/2 maggi tu pon kengkadang...tapi gua ade kawan tong sampah..selalu dia yg akan habiskan walaupon maggi tu dah kembang...har har har...gelak setan!

lagi satu, sardin dalam tin..gua memang takkan buka tin tuh dah terus makan...gua mesti masak balik..baru nak hancur2 leh wat sandwich ataupon cecah cenggitu jer...gua tak paham orang yang tak suka masak2 nih..gua anggap sardin dalam tin tuh mentah hokey!

nih lagi satu..tuna dalam tin nih...



gua geli tengok orang makan terus lepas buka penutup dia...iiyaarkkkssss!!

gua mesti rendam tin tuh dalam air panas dlu..gile rajin gua kan..dah tau daaa...

korang nak kata gua cerewet jugak?? sukati korang..yang penting gua bahagia...

lu tak rase ke suami gua nanti beruntung...sebab gua rajin masak??? hahah...kan gua dah kata...gua nak pikat laki gua dan biar dia sayang gua dari makanan yang gua masak..haa..bukan nasi kangkang hokey!



### kenape aku guna gua??? cam gangster kampung pisang jer...

9 comments:

ENCIK TIKUS said...

pehh aku terus bukak tin sardin terus makan.. xd masa nak rendam rendam nie,, haha

kindergartenlibrary said...

mesti suami beruntung .
hehehe

pandai masak
=)

Cazari said...

untung sape dpt beliau nih.. sgt pembersih

cik 18 said...

tikus:

lu memang pemalas...gua harap lu jumpe bini rajin masak bagi lu gemok sket..hepi 19th bro..

cik 18 said...

melly:

harap2nyerla...doakan ek..semoga nelly pon dapat suami bagus2 beruntung dpt nelly jugak..

cik 18 said...

cazari:

erkk..gua blushing! tq.

Aujinz said...

kalau megi gua tak reti men rendam rendam..

paling cikai pon bawang putih ngan bawang kecik mesti ade..tumis ngan sikit minyak, masuk air baru masuk rempah..reneh..masuk sebatang frankfurter, sawi, masukkan dua sudu sos cili megi.. masukkan sayur, ngan cendawan, masuk telur last sekali baru megi.. 2 minit cukup, gua angkat.. haaa hambekkk...

sardin pon same.. gua goreng dulu baru masak..koh koh koh

cik 18 said...

aujinz::

sukanya kat ko...kite same..

nanti kite tukar2 masakan nak??

Cik Kentang said...

rendamlah lepas bukak tudung tin tuh, hakakaka. kompem mmg tak lalu nk makan smpai bila2 =.="