Kuncu-kuncu Cik 18

Sunday, January 23, 2011

spoil my mood (part 1)

kadang2, aku cuba memahami lelaki..mereka juga diciptakan cukup rumit..

mereka kata perempuan susah difahami..sebab banyak benda perempuan cerewet..

laki juga lagi sukar difahami..mereka kurang meluahkan perasaan berbanding perempuan...juga kurang dalam terus terang..jadi, sama saja lelaki dan perempuan..sukar difahami pada lain masa dan perasaan...

perhatikan perbualan ini:

(ade lagi perbualan sebelum nih..dan perbualan ini aku ringkaskan..)

aku: kawan sy nak pegi London..
P: bila??
aku: bulan 2.
P: wah, salji dah cair waktu tuh... nak summer dah..rindunya..
aku: macamana tau?
P: dari buku dan National Geographi..
aku: rindu ape?
P: udara yg bersih n masyarakat yg berfikiran 1st class =))
aku: ohh..kalo tengok dan bace, macamane boleh rindu? (tlg paham..rindu nih macam kita dah pergi sana dan mengalami sendiri pengalaman duduk kat sana...itu apa yg aku rasa..)
P:saya bace dgn penuh perasaan..(sungguh tipu bukan?? bace dgn penuh perasaan smpi boleh rindu?? lelaki bace buku smpi feeling lebih2??? heh!)
aku: hmm..
P: ok, plez..drop the topic
aku: bored..tipu berpada2...
P: sesekali awak leh tak layan saya berbual dgn kata2 yg tak sakitkan ati saya...make the scene pleasent..leh kan? :):) tapi incase rasa takleh its ok..(copy sebijik2 dr chat)
aku: heh..pernah tak awak rase awak jujur dlm cakap?
P: ok ok..saya nak out..saya tak nak spoil mood saya..thans thanks..
aku: outla..i dun ever care.. 



mungkin orang cakap aku takde perasaan..tapi aku bukan bodoh..walaupon orang tuh aku tak kenal sgt sbb dia add aku kat fb..berbekalkan gambar dan ape status2 yg dia penah buat, aku bukan tak boleh nilai dari mane latar belakang dia..even dia tak tunjuk gambar betul dia dan tak suka aku tanye lebih2 dia sape, aku tetap tanye dan selidik...

dia yang add aku..dia yang nak chat ngan aku..dia yang commet status aku kat fb..bukan aku yg dok gila kt dia..

aku spoil mood dia sebab aku juz rase dia penipu??..camon guys..aku mungkin mentah dan tak cukup matang dalam hidup..tapi Tuhan bagi kita naluri..gunalah!

kalo dia tak tipu, kenapa dia nak rasa macamtuh?? berani kerna benar..

lagipun, aku tak pernah heran ko sape..kalo ko anak PM pon, aku tak heran dengan harta kau yg mungkin melambak..ape ko ingat aku mata duitan?? 


jangan marah aku sebab aku tak suka sesetengah lelaki dan aku tak nak bercinta sebelum kawen..lelaki yg pernah dekat dengan aku sume pernah curang dan kecurangan serta penipuan mereka menyebabkan aku lebih berhati-hati..salah ke aku lebih menjaga diri??



### dah lama aku nak block mamat nih..tapi aku releks jer..nak tengok mane hala tuju dia..cehh, knon2 taste bukan melayu..abestu aku nih minah sepanyol ker???

6 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

cakap lelaki nih, kdg2 kurang bleh dipercayai.. kena hati2 skit.. huk3~ =.=

cik 18 said...

yep..bergantung pada masa dan keadaan..

Unknown said...

lelaki ini, 'yekkk' gila okay.
sumpah geli dan dia membodohkan diri sendiri.
=.=

cik 18 said...

ungu:

saya nak kata macam tu tapi tak sanggup.thanksla sbb cakap camtuh..haha

najwa aminah abas said...

lelaki: x sanngup nak komen... mmereka perlu belajar!

Sol said...

memang lelaki kdg2 x blh dipercayai