Kuncu-kuncu Cik 18

Saturday, January 29, 2011

saya dah besar

goreng pisang petang semalam...

sambil goreng, duklah sembang2 ngan cucu jiran...

Aku: sape kakak?? sape adik??
Wawa: dia kakak, saya adik..
Cinta: saya lagi besar dari dia..
Aku: macamana Cinta tau?
Cinta: saya dah boleh capai remote..saya dah besar..dia tak boleh capai remote, dia kecik..

okey, besar sungguh!


 itu jiran sebelah kanan...sebelah kiri pulak....

Aika: kakak, kita nak tidur rumah kakak boleh?
Aku: tanyalah mama dulu..
Aina: mama mesti tak kasi...
Aika: kalo kakak yg bagitau mesti mama kasi..
Aku: ok..nanti kakak bagitau..
Aida: tapi nanti Aida nak gentel** ape?
Aika: Aida tidurlah kat rumah...gentel Aida kat tangan nenek..K.Aika dengan K.Aina bawa gentel tido sini..
Aku: aida kecik lagi kan..Aida tido kat rumah ek..
Aida: hmmm

** bantal busuk..

gambar Aika, Aina dan AIda terlupa nak tangkap...

kadang-kadang aku rasa cakap dengan budak-budak ni best...dorang comel...tak sabar nak ada anak sendiri..

dorang pon kelakar...

Aku: Aika, kalo nak tidur sini, bawalah sekali gentel Aida..nanti Aida boleh tido sini..
Aika: tak boleh...Gentel Aida dekat nenek...
Aku: amiklah kat nenek..
Aika: sakitlah nenek nanti...
Aku: kenape?? nenek pon konsi gentel dengan Aida?
Aika: taklah..gentel Aina tu tahi lalat kat tangan nenek!

adussshhh!! budak-budak ni la...takde mende lain ke nak gentel??


### Cinta = Nur Cinta Fariza, Wawa = Nur Kaseh Najwa, Aika = Zulaikha Nur, Aina = Aina Nurliana dan Aida = Nur Aida Adlina
sedap nama dak-dak nehh...

### wawa datang kat aku...

wawa: Aunty, kita suka Aunty..
Aku: kenape??
wawa: Aunty kurus...
Aku: kurus banyak ke kurus sikit?
wawa: kurus banyak...

hahaha..aku suka budak nih!!! kalo budak kecik cakap, memang jujur kan???

No comments: