Kuncu-kuncu Cik 18

Sunday, January 16, 2011

ohh sedap!

(red colour is mine)
"awak tau tak kat mane nak cari buah potong?"
"kenape tak beli buah pastu cikgu potong sendiri?"
"ala, beli banyak2, saya sorang je pon yang makan.."
"hah, saya selalu beli kat kedai tepi sekolah tuh?"
"yang mane? yang hujung?"
"haah...banyak buah dia..selalu saya beli tembikai susu yang warna oren tuh.."
"err, itu bukan cina ke yg jual"
"haah..tapi sedap! buah je..dia tak jual babi."

see...how innocent i am?? haha...budak...beselah..

bile dah besar nih, selalu terbayang2...ntah-ntah dia potong pork (sopan sket kan dari guna perkataan babi..) pakai pisau yang sama...hmm..dia basuh tangan dia tak lepas berak ke, kencing ker??? ke dia terus pegang buah pastu susun dalam bekas buah yang lutsinar tu..

har har har...

malu nak cakap..err, almost everydayla..balik dari sekolah agama, mesti singgah kedai aunty tu beli buah and my favorite is honey dew..xkesahlah yang putih hijau ke, atau yang oren2..both are very umpphh!..


lepas je tusyen (conversation atas tuh mase tusyen) aritu berakhir dan menerima ceramah percuma dr cikgu, langsung tak singgah beli buah dah...aunty tu pon pelik siap tanye lg npe xbeli buah..kalo singgah pon beli jajan je..macam super ring ker, kopok durian ker...ohh, i miss keropok double decker yang sayuran..kaler hijau, petak2..penah makan tak?? memang dah tak jumpe sekarang nih...kenapelah dorang lupuskan keropok tuh...

ahhh..dah merepek!!

dulu, iyelah dok kata orang cina tak bersih...dorang tak basuh berak ngan kencing betul2..makan pork..pastuh jual makanan...tapi sekarang, mamak pon tak bersih, even org melayu sendiri pon entah bersih entah tak...

itu bab bersih jer..kalo ayam tuh, entah sembelih betul2 ke tak..pernah aku pergi pasar malam..aku nampak orang melayu jual ayam..beselah..ramai beli..entah macamane, aku nampak satu daripada ayam yang dorang susun tuh leher dia tak putus abes..urat tuh tak potong sempurna..aku dengan selamba cakap kat mama kuat2..walaupon mama tak nak beli ayam pon..

"mama, jangan beli ayam nih..sembelih tak betul..see the neck!"

pastu aku tengok orang yang tengah beratur tuh dok jeling2 ayam atas meja...haha..aku tak pasti dorang terus beli atau tak..aku tak kesah..aku selalu beli ayam dari HPA atau pak aji kat rumah aku..lil bit secure la..

ahh...cite ayam plak..dah arr..takde idea..

LAPAR!! baru tengok Hell Kitchen season 8 sampai abes..wanna search for risotto...it's sound great and look nice..nak tengok ingredients dia..mane tau leh buat..

susah sangat nak cari kopok double decker sayur tuh..nah arr 
kopok lekor terengganu nehh..mencikk!!

### wanna make some improvement in the kitchen..nak pikat lelaki senang jer...ikat perot dia..haha..sue me if i wrong! haha

7 comments:

mr delirium said...

ahem..ahem..kepok getelll..wkwkwk

tikusmando said...

ikat perut dia? baik beli tali pinggang je.

Aujinz said...

betul betul betul..
dah lama tak jumpe kopok DD yang hiaju tue.. koh koh koh...


nak ikat perot somi?..
sian dia..ramping plak kang..

cik 18 said...

mr delirium:

ceh...dah kat pantai timor tu tunggu ape lagi..blasah la sampai lebam..

cik 18 said...

tikus mando:

tali pinggang mahal..

cik 18 said...

aujinz:

kan kan...DD perlu wat comeback la..

yeke ramping?? bukan lemak berlipat2?

ASSOYFINGER67 said...

Suka buah tu...huhu