Kuncu-kuncu Cik 18

Sunday, January 9, 2011

nasi lemak 50sen satu!!

arghhhh..nak marah...konon2 lepas subuh nak tidor kejap jer...aleh aleh, kol 10 baru bangun....

uwaa...aku teringin nak makan nasi lemak orang kampung buat...

tak tahu nape aku jarang beno nampak pagi-pagi ade orang jual nasi lemak bungkus kat bumi U dan area dekat2 U aku ni...

nasi lemak yang aku cari bukan yang bungkus dalam polistren dan kertas minyak tuh...

tapi nasi lemak cenggini...




aku tau nasi lemak daun pisang nih banyak dipasaran...

tapi aku menilai kesedapan nasi lemak nih berdasarkan nasi dan sambal....

sambal kesukaan aku pedas-pedas manis...tak delah tak berasa...kadang2 pedas je rase...ntah hape2 buat sambal...

dan sambal nasi lemak paling sedap, mestilah encik abah yang buat...mama pon xleh lawan tau...haha..

dan aku penah tanye abah kalo dia pencen nak buat ape..tau tak dia cakap ape??? nak buat nasi lemak...har har har...gelak jahat...

tapi bagus gak...kalo aku nak makan nasi lemak tak payah susah2 agi...bangun pagi je boleh jerit...

"abah!!!! nak nasik lemak 1!!" (ahh...xsenonoh...)

tibe-tibe teringat dulu tolong opah jual nasi lemak....50sen jer satu...tak macam sekarang...dah rm1.50...sedihnye..

kalo ade opah, mesti dah boleh rase nasi lemak sedap agi....kalo ade nenek, nak makan sambal udang ngan sambal sotong pon tak susah..(al-Fatihah untuk mereka..)


### udah..kawan dah jerit2 tu...kene masak nasi plak...gigi pon xsempat gosok angkara kepingin nasi lemak...

6 comments:

yott said...

skrg kalau rm1.50 nasi lemak tu kira dah murah..haih..makin lama makin mahal..

cik 18 said...

betul2..anak2 kite nanti mau 2.50...huhu

mr delirium said...

nasi lemak zaman2 dulu kala bes.xkedekut..kalu 50sen tu serba lgkap

skg 50sen ade je yg hilang@xckup bnde..telur xdela...ikan bg tulang aje..damn

Aujinz said...

kampung aku dulu ada nasik lemak 50 posen.. sangat sedap..

sambal pedas peda manis tue stail jawa..

sebab kalau sambal nasik lemak yang biasa, dia pedas pedas err.. masin kot..

aku curik resepi sambal mak aku, tapi terperam dalam buku... koh koh koh

cik 18 said...

mr delirium:

seyes beb...50 sen stakat nasi 2 sudu + sambal secoet...

cik 18 said...

aujinz:

oh, stail jawa...yg penting kene citarasa aku..

resipi mak ko cane??? ajar sket..