Kuncu-kuncu Cik 18

Friday, January 7, 2011

I suka pakai shawl...tapi I tak pakai legging...I pon tak sempat nak letak gambar I berposing sakan di blog...

hoh..panjang sungguh tajuk entry kali nih???

ingat nak buat entry kat ruang tajuk ke hape??? ngeh ngeh ngeh..

suka plak bile tengok orang dok bising2 pasal gadis shawl melaram abes...terasa I tau...I pakai shawl jugak...

tapi aku tak marah arr penulis blog tuh cakap camtuh...sebab aku dah lame sebenarnye nak cakap bende yang same...

aku pernah buat entry pasal macamane nak naikkan trafik ke blog anda...salah satu cara adalah meletakkan gambar yang menarik agar penonton begitu teruja...

aku yakin 95% blog yang menjadi pilihan ramai dan mempunyai follower yang tinggi serta trafik yang begitu memberangsangkan adalah blog yang banyak letak gambar mereka yang camwhore, photogenic, ala-ala model, memang model, close up tang muka licin gebu dan sebagainye laaa...

mase first blog aku dlu, aku juga dok follow mollow orang cantik, orang ensem...mane tau leh kenal ngan dorang rapat2 macam isi ngan kuku, macam aur dengan tebing...cettt! walaupon citer dorang tak delah best mane, asyik2 jalan2 ngan pakwe, kawan, pastu amik gambar banyak2 letak kat blog, aku tetap suka...yelah, keindahan yang Tuhan bagi kat dorang tu tak serupa ngan keindahan yang Tuhan bagi kat aku....

actually, aku tak kesah korang nak letak banyak2 gambar...mane tau ade syarikat model luar negara ter'google' jumpe gambar korang ke kan, dia berminat smpi approach korg, kalah tyra bank tuhhh..Model antarabangsa tuh...har har har..

cuma yang aku kesah, gaya korang tu terutama perempuan...expose sangat gambar korang lebih2...macam aku cakap, bukan lelaki aje yang tergoda, aku yang perempuan nih pon tergoda...tok sah pikir aku je, cube tengok kipas susah mati korang kat blog tuh, perempuan ke laki yang banyak??? (aku tau korang nak jawab blogger mmg ramai perempuan..sebab tuh ramai komen..) bukan men dorang sokong korang gambar cenggitu, cenggini...

aku bukan baik sangat sampai tudung labuh baju kurung macam ana rafalli..aku pakai shawl gak..tapi ingat2la..kite berhias lebih2, bawak fitnah...mmglah kalo kuar rumah tuh gaya nak cantek biar orang tengok pon suka, tapi berpada2...ingat kita pakai baju nak tutup aurat..bukan nak berhias...

tipolah kalo aku pon tak berhias..tapi macam aku cakap, berhias tuh berpada2...tak perlu make up 3 inci, lipstick merah menyala, blusher segunung kat pipi..baju plak, terang colour 1 km dah nampak...tak perlu sume tuh...

amik dari sini

tapi sume tuh bergantung kat diri korang jugak..kalo korang rase korang tak kesah dengan fitnah yang mendatang, juz go with ur own hot style...kalo korang rase korang still dah tutup aurat dengan tudung tapi baju ketat2, jarang2, pendek2, juga terpulang pada korang..syurga neraka pilihan korang...

dalam al quran ada cakap, surah Al-Baqarah ayat 208,
"hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagi kamu."

mane yang rase ayat aku sakitkan hati terututama perempuan, aku mintak maaf...aku sayang kaum perempuan sebab tu aku tegur...berblog, blog juga...tak perlulah nak expose gambar korang yang hot lebih2...simpan untuk kenangan diri sendiri pon dah cukup...

okeyla..berpesan-pesan pada kebenaran...semoga kita sentiasa dalam keredhaan Allah...



### cehh, dah rupa ustazah pon ade rasenyerr...
### dari tadi aku nak masak meggi..tapi blog punye pasal, aku lupekan perot aku yang berkeroncong nehhh

12 comments:

Anonymous said...

hm..xtau nak cakap pe..mne2 pn org ckp psl ni..tp mne yg baik kite amik jd kan pengajaran..same2 mengingatkan :D

cik 18 said...

yep...jgn tengok pada org..tengok pada ape yg dia kata

helinar said...

saya suke entry ni...saling tegur-menegur.amal ma'ruf nahi mungkar.

amirah said...

aku sokong. blogger cun dan hensem sentiasa trafik highhhh punya.hehe

cik 18 said...

tq helinar...

cik 18 said...

amirah: yep2...memang sangat betul..

Attoae said...

suka ngat this entry.
nk LIKE bnyk kali lah.
stuju ng u. =)

cik 18 said...

tq attoae...(uit pyhnye name)

TkLyna said...

nice ♥♥♥♥
may Allah bless us

cik 18 said...

hopefully..

shahsyaz said...

kdg2 geram bukak blog org yg penoh ngn gmbr2 yg besar2 resolution nyer...


lmbt sgt loading nyer..

aku punyer blog pon sme..bile aku ikowt tips yg diorg bg, hampehs!! agi lembab adelah!!

cik 18 said...

shahsyaz:

betul..kadg2 lame nak tunggu mmg tekan pangkah terus la kan..

ko tak yahlah ikot org sgt...wat simple2..nak cantik sgt, nanti complicated plakk