Kuncu-kuncu Cik 18

Monday, January 10, 2011

tak de duit, sile duduk diam2..

selamat hari isnin..

hari-hari aku bosan...

sume sebab takde kerja...

bile kerja nak datang kat aku??..ngeh ngeh ngeh..dah ade keje nanti mau pengsan tensi tensi...

hah, aku nak bebel sket..maybe bukan sket..banyak2..untuk orang yg takda duit..tapi suka bajet banyak duit..

kalo takde duit, buat cara takde duit...jangan dok sebok ikot cara orang berduit...

cuba tahan skit nafsu membeli belah ko..orang lain nak beli baju ko pon nak same..pastu beli baju lagi mahal dari org lain...

tahan juga nafsu makan ko...jangan dok sebok nak ajak g makan tempat2 mahal..

kalo boleh, tahan banyak duit2 ko keluar ke perkara yang lagha macam tengok wayang, karaoke, bowling...

plez2 ..ingat skit sush payah parents ko cari duit nak bagi ko hidup..

untuk yang pelajar U nih, pandai2lah saving duit...jangan bila dah dapat duit PTPTN, biasiswa, sebok berbelanja besar macam esok dah takde barang tuh...

gunalah duit untuk perkara yang penting...save sikit untuk mase depan...

jangan nanti bila sush, sebok dok pinjam sana, pinjam sini sampai tak mampu nak bayar..


daah arr..penat arr bebel nih...


### kesian kawan aku...macam kene bomoh pon ade..

5 comments:

TIKUS MANDO said...

aku benci tigahuruf. selalu lambat nak masuk.

Aujinz said...

betul betul betul..simpan duit beli rumah lagi bagus... koh koh koh

cik 18 said...

tikos mando:

ala...lambat masuk pon tapi bile dapat masyukkkkk

cik 18 said...

aujinz:

impian aku tuh, save duit, cari tanah...

TIKUS MANDO said...

bila masuk pun sama je. aku tetap macam ni.